هند خواهان محدودیت های جدیدی برای اکثر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین است


هند طبق لایحه ای در آستانه ممنوعیت فعالیت های ارزهای دیجیتال است. بر اساس این لایحه، تقریباً تمام ارزهای دیجیتال خصوصی از جمله بیت کوین ممنوع می شود و زیرساخت رسمی عرضه ارز دیجیتال کشور فراهم می شود.

از زمان اعلام این خبر، قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال در دفتر مبادلات هند کاهش یافته است. در اوایل روز، ارز دیجیتال Shiva Eno و Dodge Quinn در صرافی های هند 15 درصد کاهش یافت.

دولت هند در حال ارائه لایحه جدیدی در پارلمان است که تقریباً همه ارزهای دیجیتال به جز چند ارز دیجیتال را ممنوع می کند. این لایحه چارچوبی را معرفی می کند که در آن فضای بیشتری برای افزایش ارز دیجیتال رسمی هند وجود دارد، اما فضا برای سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم محدود شده است.

در اوایل ماه جاری، نارندرا مودی، نخست وزیر هند اعلام کرد که همه دموکراسی ها باید با هم همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که ارزهای دیجیتال به بیراهه نروند و به افراد نالایق خدمت کنند و جان جوانان این کشور را به خطر نیندازند.

لایحه جدید در جلسه بعدی به پارلمان ارائه خواهد شد و تنها در موارد استثنایی به فناوری بلاک چین اجازه کار می دهد. این رویکرد می تواند موانع زیادی را برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند ایجاد کند.

در اوایل سال جاری، دولت هند مالکیت، صادرات، استخراج، تجارت و انتقال اموال رمزار را جرم انگاری کرد. به نظر می رسد دولت هند از بازار ارزهای دیجیتال راضی نیست و این اولین بار نیست که چنین رویکردی اتخاذ می شود. این کشور در گذشته رویکرد مشابهی را در پیش گرفته بود و اکنون مسیر جدیدی را برای ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است.

دولت هند اخیرا اعلام کرده است که کاربرانش اجازه تجارت با ارزهای دیجیتال را ندارند، اما می توانند ارزهای دیجیتال را نگه دارند. در واقع، این کشور به کاربران اجازه داد تا ارزهای دیجیتال مانند طلا را نگه دارند، اما فعالیت های بعدی ممنوع شد.

دیدگاهتان را بنویسید