1.5 میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند



رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از 25 میلیون دستگاه خودرو در کشور، 23 میلیون و 500 هزار خودرو دارای بیمه شخص ثالث هستند.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از خدمات الکترونیکی صندوق بیمه خسارت های بدنی امروز (سه شنبه) با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی کشور، وزیر اقتصاد برگزار شد. و دبیرکل سندیکای بیمه.

گلمرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی صندوق بیمه خسارت‌های بدنی را کمک‌کننده به صنعت بیمه و مردم دانست و گفت:

وی با بیان اینکه حدود 25 میلیون خودرو در سراسر کشور داریم، افزود: از این تعداد 23.5 میلیون خودرو دارای بیمه شخص ثالث و مابقی یا فاقد بیمه یا توقیف هستند. همچنین پلیس 800 تا 900 هزار دستگاه خودرو را در این پارکینگ کشف و ضبط کرد.

سلیمانی ادامه داد: اگر راننده در حوادث رانندگی بیمه نداشته باشد یا شرکت بیمه ورشکست شود و به دلایلی از این دست صندوق بیمه خسارت بدنی به مصدومان کمک خواهد کرد. بیمه شخص ثالث در کشور اجباری است و هشت درصد از سهام بیمه شخص ثالث توسط شرکت های بیمه در حساب صندوق واریز می شود.
وی گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار تصادف در کشور رخ می دهد و سال گذشته 15 هزار و 400 فوتی، 276 هزار مصدوم و 34 هزار معلول دائم داشتیم. همچنین سال گذشته 3200 میلیارد تومان برای درمان مصدومان حوادث رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت شد که معادل 10 درصد از کل حق بیمه شخص ثالث است.

وی گفت: متأسفانه بیمه شخص ثالث به جای اینکه به آسیب دیدگان برسد، صرف سایر بخش ها می شود. بودجه سال آینده همچنین شامل استفاده از بیمه شخص ثالث برای صدا و سیما و هلال احمر است. به طوری که 50 میلیارد تن سهام در این بخش ها. این یعنی افزایش حق بیمه و نگه داشتن مردم در جیب مردم و از طرفی با گران شدن بیمه، تقلب بیمه ای افزایش می یابد.

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید