پنجره های ضریح مطهر امام زمان (عج) آماده ساخت و نصب شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش مهر مظفر صفریان، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد ۹ ماهه این ستاد گفت: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن کمک بلاعوض دولتی در ۶ ماهه نخست سال جاری است. جمع آوری شد که بخشی از آن نقدی و بقیه نقدی نبود. همچنین 143 گرم سکه طلا و نقره کشف شد که بیشتر آنها طلا بود. امسال بیشتر نذورات مردم با ایزوگام گرم شده است.

وی ادامه داد: در مجموع مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون تومان جمع نذورات مشمولان و متبرعین مبلغ یک میلیارد تومان توسط خیرین ویژه برای بازسازی 16 ستون هیچ کس ایوان های شرقی و غربی حرم امام آسگرین (پ) عمل جراحي.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در خصوص نیم ضریح ساخته شده برای پنجره سرداب امام زمان (عج)پ) وی در شهر سامرا توضیح می دهد: ابعاد این نیم مزار 2 متر و 30 سانتی متر در دو و نیم متر است. این معبد 700 کیلوگرم وزن دارد و صنایع دستی خوبی مانند کنده کاری، زرگری، ریخته گری، آبکاری طلا، مونتاژ و درهم شکستن و آثار هنری دیگر. مقدار طلا و نقره به کار رفته در این معبد به ترتیب 65 گرم و 220 کیلوگرم بوده است.

پنجره قبر مطهر امام زمان (عج)عج) آماده نصب

صفریان افزود: قسمت های مختلف این معبد در کارگاه های جرندیه، اراک و کرج مورد استفاده قرار گرفته است، همچنین سازه چوبی این معبد با توجه به شرایط اقلیمی سامارا با ماندگاری 450 سال ساخته شده است.

وی در خصوص ساخت نیم مزار دیگر این ستاد گفت: عملیات ساخت نیمه مزار دوم از 27 دی ماه آغاز و تا سه تا چهار ماه دیگر به اتمام می رسد. سازه چوبی این امامزاده به زودی در قم ساخته می شود. برای صاف کردن آن، حدود 120 کیلوگرم نقره به ورق تبدیل شده است.

یادبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به بدرقه حرم گفت: این حرم به شهرهای تفرش، اراک، آشتیان، ساوه و جرندیه بدرقه می شود.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه دوم از ششم دی ماه تا روز شهادت حضرت فاطمه (س) تشریفات بدرقه آغاز شد.س) اراده. این عمل در خارج از کشور و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

صفریان گفت: یکی از پروژه های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیات، ساخت 26 ستون سرداب مطهر امام حسین(ع) است.پ) واقع در صحن حضرت زینب(س)س) است.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: برای ساخت این ستون ها به 440 تن سنگ مرمر سبز نیاز است که 250 تن آن در محله، تبریز و سایر شهرستان های استان تهیه شده است. امید است که بقیه این سنگ به شکل خود باقی بماند تبرعی آماده شدن. لازم به ذکر است که نمونه پس از ایجاد و ارسال نمونه مورد تایید قرار گرفت.

78 کارگر برای بازسازی 16 ستون مستقر هستند هیچ کس

وی به اعزام 78 کارگر برای بازسازی 16 ستون اشاره کرد هیچ کس، در ادامه مراحل ستاد گفته شده است: در طراحی گره عبادی 31 تخته فرش پهن می شود که نسبت به سال گذشته طرحی است. به روز شد آنها 300 ساختمان را در پروژه نور بابان در استان خریداری کرده اند.

صفریان در خصوص عملکرد موکب اربعین گفت: حدود 14 موکب 400 نفری در مسیر نجف به عراق و دو موکب در مسیر مهران به زائران خدمات رسانی کردند و حدود 691 هزار و 650 پرس غذای گرم در اختیار زائران قرار گرفت. . همچنین 62 هزار و 500 نفر با کمک موک آباد توانبخشی شدند.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در پایان گفت: عملکرد موکب در مورد واکسیناسیون 11 هزار و 500 و توزیع بسته های سلامت در بین محرومان 265 هزار بوده است. همچنین 251 هزار بسته معیشتی و 271 هزار وعده غذای گرم توسط موک آباد توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید