احیای کارخانه “تست” مرودشت در فاز اول برای 50 نفر شغل ایجاد می کند


حمیدرضا ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رئیس جمهور جگرس در این بازدید از کارخانه کاغذ سازی و پروژه در حال ساخت بازدید و با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران کارخانه بر توسعه و احیای این توانمندی های مغفول تاکید کرد. اشتغال زایی…”
رئیس شرکت صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه می دهد: کارخانه آزمایشی شهر مرودشت یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید لوازم خانگی کشور است اما این واحد صنعتی نتوانسته با مدیریت ها کنار بیاید. مشکلات کارخانه بخش تولید لوازم خانگی سازگار شد و متاسفانه برند تجربی که برند قوی بود از بازار و چرخه تولید حذف شد.

در مرودشت

رئیس جمهور در 22 مهر 1400 در سفر دولتی به فارس از کارخانه تعطیل شده آزمایش مرودشت بازدید کرد.

ایزدی افزود: آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین سفر رسمی خود به استان فارس پس از بازدید از کارخانه آزمایشی بر لزوم همکاری و حمایت دستگاه های اجرایی برای بازگشایی کارخانه تاکید و دستور احیای واحد تولیدی را صادر کرد. و به چرخه این کارخانه برگردیم. تولید صادراتی
وی گفت: این کارخانه در حال حاضر در حوزه بانکی با مشکلاتی مواجه است و می توان گفت مشکلات مالی و معوقات بانکی در مجموع با حدود 80 میلیارد تومان یکی از مهمترین موانع آغاز به کار این واحد تولیدی است. بانک برای کمک به این واحد تولیدی باید وام کارخانه را تعلیق و معوقات بانکی را تعلیق کند.
این مقام مسئول بیان کرد: تاکنون سه جلسه با مدیرعامل هلدینگ اجمایش به میزبانی استانداری فارس برگزار شده است و مدیرعامل هلدینگ اعلام کرده است که خطوط تولید لوازم خانگی را در کارخانه اجمایش راه اندازی می کند. کمک بانک ها و مدیران اجرایی».

در مرودشت

ایزدی رئیس نیروی صمت: اگر مدیران کارخانه کار کنند از آنها حمایت می شود

صمت به رئیس فورسایت یادآور شد: طرح راه اندازی خط تولید این کارخانه به دبیرخانه کارگروه و رفع موانع تولید ارائه شده و این طرح بررسی و نهایی شده است.
ایزدی افزود: مجریان استانی همه کمک ها را برای تسهیل بازپرداخت وام های کارخانه آزمایشی انجام می دهند مشروط بر اینکه مدیران کارخانه نسبت به راه اندازی کارخانه اقدام کنند. اگر مدیران کارخانه برای راه اندازی این واحد تولیدی زحمت بکشند قطعا به آنها کمک می شود.
وی افزود: شرکت پایلوت با راه اندازی فاز اول که تولید آبگرمکن گازی و اسپلیت است توانست برای پنجاه نفر شغل ایجاد کند. خوشبختانه سفر رئیس جمهور به فارس و بازدید ایشان از کارخانه باعث شد تا پیگیری های کارخانه سریعتر و کارآمدتر شود.
رئیس سازمان نیروی صمت گفت: امیدواریم در آینده نزدیک به همت مدیران شرکت و تلاش های دستگاه های اجرایی استان شاهد بهره برداری از این کارخانه باشیم که نقش مهمی را ایفا می کند. نقش در تولید خانگی.”

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در ابتدای سفر استانی خود به فارس، روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه با حضور سرزده از شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز بازدید و از کارخانه های تعطیل شده این شهرستان بازدید کرد.
رئیس شورای حکام استان فارس با تاکید بر ضرورت احیای صنایع غیر فعال استان خاطرنشان کرد: چند صنعت در استان فارس تعطیل و برخی نیمه فعال هستند.
آیت الله رئیسی همچنین به بازدید از کارخانه تعطیل شده آزمایش مرودشت اشاره کرد و افزود: امروز شاهد وضعیت اسفناکی در این کارخانه بودیم که به جای کارخانه تبدیل به انبار پیاز شده است.
کارخانه آزمایشی مرودشت زمانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور بود که در اوایل دهه 80 در جریان خصوصی سازی خصوصی شد و به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت کافی دولت تعطیل شد.
یکی از خواسته های مردم منطقه احیای کارخانه آزمایشی مرودشت است.
مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

استاندار فارس 19 آذرماه در جمع نمازگزاران نماز جمعه شیراز گفت: اجرا و مدیریت مصوبه سفر رئیس جمهور به فارس ملی در 22 مهرماه سال جاری و در سطح استان را به شدت پیگیری می کنیم.
محمدهادی ایمانیه افزود: در این سفر 110 پیشنهاد به ارزش 20 هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب، فرهنگی، ورزشی، حمل و نقل، انرژی، گردشگری، محرومیت زدایی و سلامت تصویب شده است.
مجموعه گزارش های خبرنگاران ایرنا از اتفاقات هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان فارس و پیگیری برای تحقق مصوبه این سفر را در فایل خبری ایرنا برای این سفر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید