انتشار آلبوم موسیقی با هم به یاد گلم علی پورتایی



به گزارش روابط عمومی گروه فرهنگی صنعت ایرنا، آلبوم های موسیقی با یکدیگر ترکیب و هماهنگی بورجو امیری و آواز خواندن حمید خزایی دارای 5 غزل و دو قسمت از موسیقی خراسان است که به زودی توسط مرکز موسیقی حجه هنری منتشر می شود.

بورجو امیری آهنگساز آلبوم در خصوص روند آهنگسازی آلبوم می گوید: آلبوم موسیقی مربوط به 10 سال پیش است که شامل تصانیفی مانند «بیا با هم» با شعری از مولانا است. دل دریا و افلاکیان با شعری از رهی معری نسیم صبحگاهی مانند شعری از حافظ از سبک موسیقی ایرانی و دو قطعه محلی خراسانی نوای نوایی و جلفا یارم با یک تنظیم جدید ارائه شده است.

چون قطعات نوایی نوایی با توجه به نام مرحوم پورطایی تصمیم گرفتم ضمن همکاری با موسیقی خراسان، این آلبوم را به ایشان تقدیم کنم.

امیری با اشاره به موسیقی خراسانی افزود: شاخه اصلی کار من موسیقی سنتی است اما در شرایط فعلی مخاطبی برای چنین موسیقی هایی وجود ندارد به همین دلیل روی موسیقی محلی تمرکز کرده ام و تمام موسیقی های ایرانی را با موسیقی نواحی امتحان کرده ام. ” توسط خودم؛ کرمانشاه باید بپردازد. تیم ها را تشکیل می دهد موج از سال 1384 در تمام اجراهایم یک قطعه موسیقی محلی را به موسیقی ایرانی تقدیم کردم که با تنظیم خودم به مخاطبان ارائه می کنم.

آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم موسیقی نیز قطعات خراسانی را با صدای حمید خزایی اجرا کرد و با اشاره به عدم حضور خوانندگان خراسانی در اجرای این آثار خاطرنشان کرد: آن ها چندان برجسته نیستند و هر خواننده ای به راحتی می تواند اجرا کند. البته در این آلبوم به دلیل حضور سازهای محلی خراسان مثل دوتار تلاش کردم. من ملودی خراسانی را در موسیقی خود دارم که در این دو قسمت توسط هادی پورتایی فرزند مرحوم گلم علی پورتایی اجرا می شود.

این آهنگساز در خصوص اینکه این اثر در 10 سال اخیر منتشر نشده است، گفت: به دلیل نبود اسپانسر، انتشار این آلبوم به تعویق افتاد. اگرچه در شرایط کنونی در غیاب قانون کپی رایت، هنرمندان دیگر آلبوم منتشر نمی کنند و به تولید و انتشار انفرادی روی آورده اند و شاید تنها دلیل انتشار آلبوم موسیقی زندگینامه باشد، اما همه ما نیازمند ترویج فرهنگ و هنر، موسیقی هستیم. شعرهای مناسب بسازید تا مردم را به شنیدن موسیقی خوب عادت دهیم

برجو امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه چیزی در نظر گرفته شده تا این آلبوم را با هم بسازیم تا توجه نسل فعلی را به موسیقی ایرانی جلب کنیم، گفت: سعی می کنم در تمام ساخته هایم شعر را در نظر بگیرم. و ملودی. و قالب باید ریتمیک و پرطرفدار باشد و ضمن لذت بردن از سازهای غربی با سازهای ایرانی، ترکیبی جدید و به روز از موسیقی ایرانی را ارائه کنم. اما در آلبوم «با هم» به ساختار موسیقی سنتی نپرداخته‌ام، چون فرم سنتی خودش را دارد، حتی ترکیب آن کاملاً سنتی است و تنظیم‌ها به شکل اونیسون است.

این آهنگساز در مورد استفاده از سازهای بومی فراموش شده در ساخته های خود می گوید: سازهای اقلیم کردستان و بسیاری از سازهای مناطق دیگر یا به کلی از بین رفته اند و یا در روستاهای دورافتاده نواخته شده اند که کم کم در حال از بین رفتن هستند. این سازها به طور کامل با رپرتواری از موسیقی محلی نواخته می شوند و ما به عنوان آهنگساز می توانیم کارهای زیادی برای حفظ آنها انجام دهیم، از جمله ساخت و تنظیم قطعات برای آنها و پیدا کردن آهنگساز و ساز، اما اسپانسر حرف اول را می زند و از آنجایی که ما No حامیان مالی، ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

سازنده آلبوم موسیقی با یکدیگر وی در خصوص استفاده از موسیقی نواحی در ساخت موسیقی دستگاهی گفت: موسیقی نواحی در تمامی سطوح موسیقی دستگاهی از تصنیف گرفته تا آهنگ و گوشه وجود دارد. بنابراین بخشی جدایی ناپذیر از موسیقی دستگاهی است.

متأسفانه مردم از همه اقوام شناخت خوبی از موسیقی ندارند، یعنی ممکن است آذری زبانان شناخت خوبی از موسیقی خراسان نداشته باشند و بالعکس، زیرا سیستمی برای معرفی این موسیقی ها وجود نداشت و در نتیجه فقدان آن برای مردم شناخته شد، در حالی که بسیاری از موسیقی های محلی دارای آهنگ ها و محتوای شاد و موزون و غنی است و اگر به آن ها بها داده شود، هم سطح موسیقی ما و هم موسیقی سنتی ما بالا می رود.

آلبوم موسیقی با یکدیگر تنظیم و تنظیم توسط امید و خوانندگی و اجرای حمید خزایی بورجو امیری: ویولن و داف، محمدرضا عسگری: دولسمر، سجاد سقائی: تکرار هادی می سوزد: دوتار مجید علیزاده: تونباک، محمد موسی: آنها از جمله خواننده ها مریم نیکوبین، ثمین مهرپویان، بتا همدانی، بهرخ شورورجی، برجو امیری، مجید علیزاده، محمدرضا عسگری به زودی توسط مرکز موسیقی مرکز هنر منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید