پوتین با رهبران آلمان و فرانسه درباره تنش با ناتو صحبت کرده است


به گزارش دفتر مطبوعاتی کرملین، پوتین شامگاه سه شنبه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، درباره تقویت امنیت و ثبات در اروپا گفتگوی تلفنی داشت.

در این راستا، بخش اصلی گفت‌وگوهای دو طرف پیش‌نویس توافقنامه بین روسیه و آمریکا در زمینه تضمین امنیت و موافقتنامه اقداماتی برای تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو به غرب است. ارائه شده با طرف فرانسوی، اختصاص داده شده است.

وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه بین روسیه و ایالات متحده را در مورد تضمین های امنیتی و اقداماتی برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو به ایالات متحده تحویل داده است و چندین سند مشابه نیز ارسال شده است. سایر کشورهای غربی

رئیس جمهور روسیه به همتای فرانسوی خود درباره اقدامات دیپلماتیک کشورش در خصوص این اسناد توضیح داد.

پوتین و مکرون همچنین در مورد مسائل داخلی اوکراین گفت‌وگو کردند و رئیس‌جمهور روسیه گفت که احتمال برگزاری نشست دیگری در نرماندی به برخی اقدامات دولت اوکراین برای اجرای توافق مینسک بستگی دارد.

گروه نرماندی متشکل از روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین است و رهبران آن در سال های اخیر بارها برای حل بحران اوکراین ملاقات کرده اند.

پوتین در گفتگوی تلفنی با اولاف شولتز، صدراعظم جدید آلمان نیز مراسم تحلیف وی را تبریک گفت.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان علاقه متقابل را برای توسعه روابط بین دو کشور و برقراری تماس از طرق مختلف ابراز کرده اند.

پوتین به طرف آلمانی پیشنهاد روسیه برای تضمین های امنیتی به این کشور را توضیح داد که امکان گسترش ناتو در گذشته و استقرار سلاح های تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه را از بین می برد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که برای تضمین امنیت، ایالات متحده و کشورهای غربی باید ضمانت های امنیتی و اسناد ارائه شده به روسیه و کشورهای عضو ناتو را ارائه کنند.

او امیدوار است که بحث های جدی در مورد نگرانی های روسیه انجام شود.

پوتین به درخواست صدراعظم آلمان به تفصیل وضعیت اوکراین و بحران داخلی این کشور را توصیف کرد و گفت که دولت اوکراین از انجام تعهدات خود در توافقنامه مینسک امتناع می ورزد و اقدامات کی یف گروه نرماندی را منصرف می کند. یک اجلاس جدید فراخوان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید