جزئیات جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور علی باقری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


محمود عباس زاده مشکینی در تشریح جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با علی باقری، رئیس مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون در این جلسه حضور خواهند داشت. ” آقای باقری گزارش مفصلی از روند مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد و اعضای کمیسیون سوالات اساسی خود را مطرح کردند و توضیحاتی در مورد مذاکرات ارائه کردند.

وی در ادامه گفت: آقای باقری طبق اطلاعات دریافتی از نمایندگان در جریان مطالبات و انتظارات مردم قرار گرفته است. به گفته آقای باقری، روند مذاکرات بر اساس منافع جمهوری اسلامی ایران است. مذاکرات در این سطح، نبرد اراده ها است و دو ساختار پیشنهادی ایران تاکنون که نقاط ضعف طرف قبلی را ندارد و مشکلات گذشته را اصلاح می کند، با پشتکار و منطق از سوی طرف مذاکره پذیرفته شده است. مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران ..

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دور جدید مذاکرات که از پنجم آذرماه آغاز شده بر اساس چارچوب پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. تیم ایران توانست اراده خود را به تیم حریف تحمیل کند.

عباس زاده مشکینی می گوید: مذاکره کنندگان در کشور ما کار را جدی می گیرند و قواعد مذاکره را حرفه ای می گیرند. به نظر می رسد هر برآمدی از این قوانین و ساختارها به نفع ملت ایران باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تلاش اصلی ایران رفع تحریم ها است و بر اساس موارد مطرح شده در کمیسیون، جمهوری اسلامی تا زمانی که به توافق نرسیدیم هیچ امتیازی به طرف های دیگر نخواهد داد، این موضوع است. ” در شرایط فعلی هم زمین بازی و هم قوانین در دست ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مذاکرات انتظار نتیجه خوبی داریم. اولویت اول برای ماست، «بدون توجه به نتیجه مذاکرات، بودجه 1401 را بسته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید