استفاده از تبلیغات موبایلی در بازاریابی دیجیتال


دکتر ساینا

در گذشته های دور، گزینه های محدودی برای تبلیغات کالاها و خدمات شرکت ها وجود داشت. کسب و کارها فقط می توانند از تبلیغات تلویزیونی، روزنامه ها و مجلات یا بیلبوردهای خیابانی برای تبلیغ برای بینندگان خود استفاده کنند. اما امروزه روش های سنتی تبلیغات جای خود را به روش های مدرن داده و جایگزین های جدیدی وارد بازار تبلیغات شده است. یکی از این روش های جدید و مبتکرانه تبلیغات موبایلی است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و بسیاری برای جذب بیننده از آن استفاده می کنند.

تبلیغات موبایلی چیست؟

این اصطلاح برای نوعی از تبلیغات استفاده می شود که در تلفن های همراه و تبلت ها ظاهر می شود. تبلیغات موبایلی زیرمجموعه ای از بازاریابی موبایلی است که به اشکال مختلفی ارائه می شود. شرکت ها بر اساس بودجه، هدف تبلیغاتی و مخاطب هدف خود، یک نوع تبلیغات را انتخاب می کنند و آن را در یک بازه زمانی مشخص اجرا می کنند.

ضریب نفوذ موبایل در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، اما این تنها دلیل استفاده از تبلیغات موبایلی نیست:

  • زمان استفاده از موبایل توسط کاربران افزایش یافته است
  • این روش سود بیشتری نسبت به روش سنتی دارد.
  • روش‌های تبلیغات موبایلی هدفمندتر از روش‌های مرسوم هستند و می‌توان پیاده‌سازی آن‌ها را با دقت هدفمند کرد. به عنوان مثال، می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنید که از تبلیغات برای افزایش نصب برنامه و پرداخت به ازای هزار بازدید، کلیک یا نصب برنامه استفاده کند.
  • امکان تحلیل علایق و سلایق کاربران با قابلیت شخصی سازی تبلیغات برای گروه خاصی از مشتریان وجود دارد.
  • تنوع زیادی در انتخاب روش بر اساس جامعه هدف و اهداف تجاری وجود دارد.
  • پس از مشاهده آگهی، کاربر آن را رد یا استقبال می کند و واقعاً سریع پاسخ می دهد. بنابراین با این روش می توان داده های آگهی را به سرعت ارزیابی کرد و نرخ بازدهی را محاسبه کرد.

البته محبوبیت تبلیغات موبایلی تنها به نفع تبلیغ‌کنندگان نیست، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند با قرار دادن تبلیغات درون برنامه‌ای در اپلیکیشن و در عین حال ارائه اپلیکیشن‌های رایگان، کسب درآمد کنند. همانطور که می دانید بسیاری از برنامه ها به صورت رایگان در اینترنت و در بازار دانلود اپلیکیشن موجود است. اما تبلیغات موبایلی راهی برای درآمدزایی برای دارندگان اپلیکیشن است.

  • انواع تبلیغات موبایلی چیست؟

    • Push notifications: ویندوز پاپ آپی که کاربران برای دریافت آن نیازی به ورود به سیستم ندارند.
    • تبلیغات بنری: تصاویر ثابت یا متحرکی که در یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل وجود دارد و کاربر روی آنها کلیک می کند تا به وب سایت تبلیغ کننده هدایت شود.
    • کلیک برای تماس (پیام): کاربران با کلیک بر روی تبلیغ وارد گفتگو با تبلیغ کننده می شوند که می تواند به صورت تماس یا پیامک باشد.
    • تبلیغات میانی: عکس ها یا ویدیوهایی که در نقطه انتقال برنامه به صورت تمام صفحه قرار می گیرند. به عنوان مثال شما یک مرحله از بازی را پشت سر گذاشته اید و می خواهید وارد مرحله دوم شوید. تبلیغات میانی در حین انتقال به صفحه بعدی نمایش داده می شوند.
    • تبلیغات منطبق: تقریباً مانند تبلیغات بنری هستند، با این تفاوت که تبلیغات منطبق با فضای برنامه یکسان و یکپارچه هستند تا به عنوان محتوای تبلیغاتی در نظر گرفته نشوند.
    • تبلیغات ویدیویی یا جایزه: این روش معمولا در بازی های موبایل استفاده می شود. کاربران برای پخش تبلیغات ویدیویی جایزه دریافت می کنند.
      دکتر ساینا

  • 7 نکته برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی عالی و موثر در موبایل

برای اینکه بیشترین بهره را از آن ببرید و در چند ثانیه اول توجه بیننده را جلب کنید، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • بهتر است زمان بارگذاری تبلیغات را کاهش دهید.
  • از روش های مدرن تری استفاده کنید.
  • بهترین زمان را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید، به عنوان مثال، زمان مناسبی برای تعامل با بینندگان هنگام ورود و خروج از بازی نیست. یکی از زمان های عادی برای نمایش در سطوح مختلف بازی.
  • تبلیغات موبایلی باید گرافیک بسیار جذابی داشته باشند تا بینندگان بتوانند در مدت زمان کوتاهی تصمیم بگیرند و تشویق شوند روی آن کلیک کنند.
  • خدمات تبلیغاتی در برنامه های صوتی

آدوری یک پلتفرم تبلیغاتی موبایلی است که از سال 1999 پل ارتباطی بین تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بوده و انواع تبلیغات، بنرها و ویدئوها را ارائه می‌دهد. این پلتفرم با هزاران کمپین تبلیغاتی داخلی و خارجی راه را برای کسب درآمد صاحبان اپلیکیشن ها هموار می کند و دستیار هوشمند اپلیکیشن شماست. ادیوری به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات آنلاین ایران، به توسعه‌دهندگان فرصت کسب درآمد دلاری نیز داده است. امروزه به دلیل تحریم های ایران، ایجاد حساب کاربری در یک پلتفرم تبلیغاتی خارجی مانند Adobe (پلتفرم تبلیغات گوگل) کار ساده ای نیست، اما Adware می تواند به راحتی برای شما یک حساب کاربری Adobe ایجاد کند. با Admob، می توانید تبلیغاتی را انتخاب کنید که با موضوع برنامه شما مطابقت داشته باشد و از نظر بصری با فضای برنامه شما سازگار باشد. شخصی سازی نرخ تعامل برنامه شما را افزایش می دهد و درآمد شما را افزایش می دهد. شما همچنین می توانید آمار دقیق تبلیغات در حال اجرا در برنامه خود را دریافت کرده و آنها را از طریق پنل حسابرس تجزیه و تحلیل کنید. توسعه دهندگان می توانند با تماس با شماره 45195000 (داخلی 620) برنامه خود را به عنوان تبلیغ کننده به صورت صوتی ثبت کنند.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر



دیدگاهتان را بنویسید