دوربین پریسکوپ پیشرفته از سال 2023 به آیفون عرضه خواهد شد


ظاهرا اپل برنامه مهمی برای دوربین آیفون آینده دارد. علاوه بر شایعاتی مبنی بر اینکه غول فناوری کوپرتینویی سال آینده با دوربین جدید 48 مگاپیکسلی عکاسی گوشی خود را بهبود خواهد بخشید، شایعاتی مبنی بر اضافه شدن یک لنز پریسکوپ پیشرفته با لنز تاشو در سال 2023 وجود دارد.

مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، در یادداشتی جدید جزئیاتی را در مورد توسعه آینده دوربین آیفون به اشتراک گذاشت. وی افزود که ارتقاء دوربین آیفون طی دو سال آینده به افزایش سهم بازار، درآمد و سود شرکت تایوانی لارگان پرسیژن نیز کمک خواهد کرد.

بهبود دوربین آیفون در آینده

آیفون

کو در گزارش قبلی خود گفته بود که اپل تنها می خواهد از دوربین 48 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K در آیفون 14 پرو استفاده کند. با این حال، او اکنون اشاره می کند که این دوربین می تواند ویدیوهای 8K ضبط کند و برای هدست واقعیت مجازی اپل که انتظار می رود سال آینده عرضه شود، مناسب خواهد بود.

کو همچنین قبلاً ادعا کرده بود که مدل‌های آیفون 14 پرو احتمالاً از خروجی 48 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی با استفاده از فرآیندی به نام pixel binning پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی که اکنون در برخی از گوشی های اندرویدی مانند گلکسی اس 21 اولترا در دسترس است، به آیفون 14 پرو اجازه می دهد تا عکس های 48 مگاپیکسلی در شرایط روشن و 12 مگاپیکسلی در نور کم بگیرد که نهایت کیفیت تصویر را حفظ می کند.

یکی از تحلیلگران اپل توضیح داد که آیفون 15 در سال 2023 با حداقل یکی از گوشی های دارای لنز پریسکوپ وارد بازار خواهد شد. همچنین گفته می شود که این لنز دارای اپتیک دوربین تاشو خواهد بود تا نور جذب شده توسط سنسور تصویر منعکس شود و اپل زوم اپتیکال را افزایش دهد.

برای مقایسه، Huawei P40 Pro Plus از یک پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابر استفاده می کند، در حالی که آیفون 13 پرو به زوم 3 برابر محدود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید