بلینکن: روسیه نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج خواهد کرد/ برنامه ای برای دیدار با بایدن و پوتین وجود ندارد



وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دیدار جدیدی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی برگزار نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به نقل از العربیه گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای این دیدار وجود ندارد و ایالات متحده ابتدا می خواهد بداند آیا پیشرفت دیپلماتیکی وجود دارد یا خیر.

وی گفت: «ما از روسیه می‌خواهیم با خروج نیروهایش از مرز اوکراین تنش‌های خود را کاهش دهد. مذاکرات در شرایط بسیار مناسب تر از زمانی است که تنش ها کم است.

وی ادامه داد: آمریکا همزمان درگیر دیپلماسی و کنترل روسیه است و آماده پاسخ قاطع به هر اقدام تهاجمی است.

وی گفت: «ما آماده‌ایم از گفت‌وگوهای ثبات راهبردی با روسیه و شورای روسیه و ناتو و گفت‌وگوی سازمان امنیت و همکاری در اروپا برای گفت‌وگوهای امنیتی استفاده کنیم».

کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه روسیه «حرکات تهاجمی» در نزدیکی مرز اوکراین می‌خواند ابراز نگرانی کرده‌اند، اما مسکو تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ‌یک از طرفین نیست و قصد حمله به کسی را ندارد و بهانه‌ای برای استقرار این اظهارات است. تجهیزات نظامی. بیشتر ناتو نزدیک مرز روسیه است.

در مورد افغانستان، بلینکن گفت که واشنگتن در تلاش است در سیاست خود در قبال افغانستان تجدید نظر کند و خاطرنشان کرد که ایالات متحده جوانان بیشتری را به جنگ به خارج از کشور نخواهد فرستاد.

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید