دیپلمات روس: خروج آمریکا از برجام خودباختگی بود


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، خروج دولت سابق آمریکا به رهبری دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران را به خودکشی تشبیه کرد.

“باشه! باشه! تصمیم برای ترک بورژوازی مثل شلیک به پای یک آمریکایی بود.” البته فرقی نمی‌کند پای چپ باشد یا پای راست.

وی سپس در توئیتی دیگر اعلام کرد که با صادق مراد، نماینده کویت در سازمان های بین المللی مستقر در وین برای گفتگو درباره ایران و توافق هسته ای دیدار کرده است.

در این دیپلماسی روسی صفحه توییتر وی نوشت: امروز با دوست خوبم صادق اینترو، نماینده کویت ملاقات کردم و به او مروری کوتاه بر وضعیت کنونی مذاکرات وین دادم، همچنین در مورد احتمال مذاکرات امنیتی در خلیج فارس پس از احیای مجدد مذاکرات گفتگو کردیم. برجام».

دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها در وین عصر جمعه به پایان رسید. در پایان این دور گفت‌وگوها، دو سند اصلاحات و دیدگاه‌های ایران را ارائه کردند و به گفته علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، این دو سند مبنای بحث‌های آتی خواهند بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم ها علیه ایران به منظور راستی آزمایی، مهمترین دستور کار هیئت ایرانی در مذاکرات خواهد بود.

دولت جو بایدن شکست سیاست موسوم به «فشار حداکثری» دولت قبلی آمریکا بر ایران را از زمان خروج از برجام اعتراف کرده است، اما از انجام هرگونه اقدامی برای برگرداندن آن خودداری کرده است. اصرار دولت بایدن بر حفظ تحریم ها در دوران ترامپ یکی از موضوعات اصلی اختلاف در مذاکرات پیش از وین با هدف بازگرداندن ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ما برای سیستمی آماده هستیم که هر دو طرف بدانند چه کسی چه کاری و چه زمانی انجام خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/



برای صفحه اول توصیه می شود



دیدگاهتان را بنویسید