ایران قهرمان کشتی نظامی جهان شد


در پایان این مسابقات علی نوربخش در وزن 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، حسین اسدی در وزن 67 کیلوگرم و محمدرضا مختاری در وزن 77 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. مهدی بالی در وزن 92 کیلوگرم و پائوناصرپور در وزن 60 کیلوگرم مدال نقره، اشکان ساداتی فر در وزن 62 کیلوگرم، حسین نوری در وزن 6 کیلوگرم و امیر قاسمی منجی در وزن 62 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند. در وزن 130 کیلوگرم مدال برنز گرفت.

در پایان این رقابت ها تیم ایران با 200 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم روسیه با 197 امتیاز نایب قهرمان شد.

تیم کشتی نیروهای مسلح در حالی به برتری رسید که روسیه قبل از مبارزه دسته 130 کیلوگرم از ایران پیش بود. به همین دلیل جدال امیر قاسمی منژی و ویتالی شور از روسیه در وزن بسیار حساس بود و پیروزی نماینده کشورمان قهرمانی تیم ایران را رقم زد. قاسمی مننجی در این جدال حساس بامداد توانست انتقام شکست را بگیرد و با شکست 6 بر یک حریف روس قهرمانی را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان بیاورد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم مسابقات به صورت مرحله ای برگزار شد که طی آن علی نوربخش با نتیجه 3 بر 3 از سد ویکتور ورنیکوف روسیه گذشت. او در دور دوم ولازکو لوئیس آلفردو از کلمبیا را 9 بر صفر شکست داد. نوربخش در آخرین مسابقه کشتی با نتیجه 10 بر یک رودیک مکورچیان از ارمنستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 60 کیلوگرم پائوا ناصرپور با شکست 6 بر صفر هاکویان از نورای ارمنستان در دور نخست به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سرگئی آمالین قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و راهی این دیدار شد. ناصرپور در این دیدار 9 بر صفر میکال تاراج از لهستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 63 کیلوگرم این رقابت ها در دو گروه سه تیمی متوالی برگزار شد و ایمان محمدی در گروه A با نتیجه 3 بر 2 استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را شکست داد. و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با شکست 9 بر صفر لئینی عبدنور از الجزایر به فینال راه یافت. محمدی در فینال با نتیجه 3 بر 2 استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 67 کیلوگرم مسابقات به ترتیب در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار شد و حسین اسدی در گروه B احمد النقدالی از سوریه را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. نتیجه 8 بر صفر و در نیمه نهایی شد. اسدی با برتری ۶ بر صفر کالبوکورا فریرا از برزیل به نیمه نهایی راه یافت. وی در فینال بار دیگر به مصاف الکسی کایانیکین از روسیه رفت و با نتیجه 13 بر 2 این کشتی گیر را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 62 کیلوگرم، اشکان ساداتیفه پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر یک متیوس بارناتک از لهستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل کارن اصلانیان دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و راهی مرحله مقدماتی شد. ساداتی فر در این دیدار با شکست 11 بر صفر کریستوس کریستوفوریدیس از یونان به مدال برنز دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل وریزون گریگوریان از ارمنستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با شکست رومن پاچورکوفسکی از لهستان با نتیجه 6 بر صفر به فینال راه یافت. مختاری در فینال با نتیجه 6 بر 3 سرگئی استپانوف دارنده مدال برنز سری آ جهان از روسیه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم این رقابت ها به ترتیب در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار شد و جمال اسماعیلی در گروه B با نتیجه 9 بر صفر آرمینوس لیگنوگاریس از لیتوانی را شکست داد. الجزایر را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. اسماعیلی در این مرحله 7 بر 2 جورجیوس پریولارکیس از یونان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شامیل اوزایف از روسیه شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری به دلیل غیبت فدال الدین آلستر از سوریه در دور اول به پیروزی رسید. وی در دور دوم با شکست 9 بر صفر جولیوس ماتوسوسیاس از لیتوانی به نیمه نهایی راه یافت. نوری در این مرحله 7 بر یک مغلوب جورج تادیووسیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت. نوری در این دیدار روابه فادی از الجزایر را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم این رقابت ها به ترتیب در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار شد و مهدی بالی در دور اول 4 بر یک میچالیک تادیوس از لهستان را شکست داد و در دور بعد در گروه A به برتری رسید. مصدومیت فنی آیودا عبدالله از سوریه منجر به شکست 5 بر 0 و 5 بر 1 بودجملین الجزایر شد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله بالی با نتیجه 9 بر 4 لیتوانی را به مارتینوس نمسویسیوس شکست داد و به فینال راه یافت. وی در فینال مقابل الکساندر گولووین قهرمان زیر 23 سال جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و به دلیل مصدومیت فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 130 کیلوگرم این مسابقات در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار شد و در اولین مبارزه گروه B امیر قاسمی منجی با نتیجه 6 بر 3 مغلوب ویتالی شور از روسیه شد. وی در دور بعد روماس فردریکوس از لیتوانی را با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی شکست داد و به عنوان نفر اول گروه خود راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با شکست 5 بر 2 مقابل دیوید اوسپیان از ارمنستان به مسابقات مقدماتی راه یافت. قاسمی مننجی در این دیدار باز هم به مصاف ویتالی شور از روسیه رفت و با 6 نتیجه از سد خود گذشت و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- علی نوربخش (ایران) 2- رودیک ماکراچیان (ارمنستان) 3- ویکتور بودارنیکوف (روسیه)

60 کیلوگرم: 1- سرگئی عاملین (روسیه) 2- فردی تیگیروسوربانوجان (کلمبیا) 3- پائوا ناصرپور (ایران) و فرجت عبدالکریم (الجزایر)

63 کیلوگرم: 1- ایمان محمدی (ایران) 2- استپان ماریانیان (روسیه) 3- جاستیس پتراویسیوس (لیتوانی)

67 کیلوگرم: 1- حسین اسدی (ایران) 2- الکسی کیانکین (روسیه) 3- ساموئل آقاجانیان (ارمنستان)

72 کیلوگرم: 1- کارن اصلانیان (ارمنستان) 2- استانیسلاو زایتسف (روسیه) 3- اشکان ساداتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لیتوانی)

77 کیلوگرم: 1- محمدرضا مختاری (ایران) 2- سرگئی استپانوف (روسیه) 3- رومن پاچورکوفسکی (لهستان) و دنیس هاروات (اسلواکی)

82 کیلوگرم: 1- شمیل اوزایف (روسیه) 2- جمال اسماعیلی (ایران) 3- جورجیوس پریولاراکیس (یونان)

87 کیلوگرم: 1- جرج تادیووسیان (ارمنستان) 2- سیمون سیمونوویچ (لهستان) 3- حسین نوری (ایران)

97 کیلوگرم: 1- الکساندر گولووین (روسیه) 2- مهدی بالی (ایران) 3- تادیوس میچالیک (لهستان)

130 کیلوگرم: 1- رافال کرایوفسکی (لهستان) 2- داوید اواسپیان (ارمنستان) 3- امیر قاسمی منجی (ایران)

رده بندی تیم: 1- ایران 200 امتیاز 2- روسیه 197 امتیاز 3- ارمنستان 149 امتیاز 4- لهستان 91 امتیاز 5- لیتوانی 79 امتیاز 6- الجزایر 73 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید