مشکلات فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات کشور است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحمت الله عروجی شامگاه سه شنبه نشست مشورتی طرح و معماری کلان فرهنگ و ساختار رسانه ای کشور با هدف بررسی تحول، اصلاح ساختار و راهکارها و چالش های فرهنگی و رسانه ای برگزار کرد. بازسازی با گرامیداشت 25 آبان سالروز حماسه و ایثارگری های مردم اصفهان گفت: بسیاری از فرهیختگان جمهوری اسلامی ایران معتقدند که بسیاری از مشکلات اصلی فرهنگی کشور و تلاش آنها باید مورد بررسی قرار گیرد. حل شد.

وی ریشه بسیاری از مشکلات را رکود نظام فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر به نحوی به سراغ سازمان هایی برویم که برای اعتلا و تعالی نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده اند و از آنها بپرسیم که ساختار مدیریتی این سازمان چیست؟ سازگار با احتمالاً پاسخ رضایت بخشی به چنین اقدامی نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: بخشی از واقعیت این است که باید در ساختار سازمانی و دستگاه های اجرایی انقلابی صورت گیرد و بسیاری از مشکلات اداری و پیچیده اداری مقید به عوامل اجرایی برای این انقلاب فرهنگی حل شود. “

حکمرانی فرهنگی نیاز به مهندسی مجدد دارد

همچنین یاسر جلالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به تشریح اقدامات انجام شده برای تدوین طرح جامع و معماری ساختار فرهنگ و رسانه گفت: مهندسی مجدد حکمرانی فرهنگی موضوع جدیدی نیست که مطرح شده باشد و حتی رهبران معظم انقلاب در سال های 86 و 90 این موارد را مطرح کردند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند در این زمینه اقدام کنند.

مشکلات فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات کشور است

وی با اشاره به دولت جدید و توانمندی های موجود، ابراز امیدواری کرد که بتوان روندی مشترک برای تدوین و اجرای طرح جامع و معماری ساختارهای فرهنگی و رسانه ای اجرا کرد.

اجرای طرح جامع فرهنگ و ساختار رسانه ای کشور

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا با مشارکت گسترده مردم، طرح جامع و معماری ساختار فرهنگ و رسانه بسازیم و از همه ظرفیت های کشور، مردم و نخبگان بهره ببریم.

وی با اشاره به اعلام فراخوان ایده و پژوهش در این زمینه گفت: 340 نفر در این فراخوان شرکت کردند که از این تعداد 140 طرح منسجم پذیرفته شد. احصا انجام شده.

جلالی با اشاره به دعوت وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و مدیران کل استان ها برای مشارکت از دیگر اقدامات در این زمینه گفت: تاکنون 25 استان پیشنهادات خود را ارسال کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان روند ما منحصراً در رسانه های مربوطه شروع کرده ایم و با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد جلساتی داشته ایم.

دستیار ارشد تبلیغات اسلامی سازمان وی به دیگر اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورای عالی و ظرفیت مجموعه پژوهشی کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه های روشنی که اجماع نخبگانی وجود دارد مانند تغییر ساختار بودجه فرهنگی، در رسانه 1401 اقدام مثبتی صورت گرفته است. گرفته شده.”

انزوای فرهنگ، سیاست و اقتصاد عامل مشکلات ساختاری نگرش هاست

حجت الاسلام والمسلمین جزئي در این جلسه یکی از ایرادات جدی در شکل‌گیری دیدگاه‌ها، تفکیک و مشخص‌سازی فرهنگ، سیاست و اقتصاد است: اگر بهترین عملکرد در حوزه فرهنگی وجود دارد، باید از یک منظر به همه این عناصر نگاه کرد. سپس دو فیلد دیگر بدون حمایت، موفقیت کار فرهنگی به زیر 10 درصد خواهد رسید.

مشکلات فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات کشور است

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: نگاه به روز و منعطف به ساختار فرهنگی یک ضرورت انکار ناپذیر است. وی افزود: در حال حاضر کارکردها و کارکردهای فرهنگی دستگاه ها قابل سنجش است. گیر خیر، بنابراین زمانی که با مسائل و مشکلات فرهنگی زیادی مواجه هستیم، ارزیابی دقیقی از عملکرد دستگاه ها در دسترس نیست.

ارزیابی فعالیت موسسات فرهنگی الزامی است

وی خواستار ارزیابی عملکرد دستگاه های فرهنگی شد و گفت: دستگاه ها باید بر اساس میزان مشکلاتی که حل کرده اند ارزیابی شوند بنابراین می توان انتظار تحول در دستگاه ها را داشت. صالحی در خصوص تولید محتوا و رسانه افزود: در حال حاضر ما محتوا تولید می کنیم، اما هرگز از خود نمی پرسیم که چرا مخاطبان محتوای ما را می خوانند و چرا تحت تأثیر قرار می گیرند. حجت الاسلام و المسلمین وحید صافی در مورد طرح وابسته کردن نظام فرهنگی کشور به ساختار، برنامه و نیروی انسانی برای تغییر سمپوزیوم بحث می کند و می گوید: اگر این سه عنصر با هم تغییر کنند، شاهد تحول فرهنگی در کشور خواهیم بود.

مهد مشکلات فرهنگی قوه مجریه است

حجت الاسلام در این نشست خطاب به مسلمانان قطبی گفت: محور زایش مشکلات فرهنگی قوه مجریه است و تلاش می کنیم بعد از بروز مشکل آسیب ها را ترمیم کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه محور مشکل ما باید اصلاح شود، افزود: پیشنهاد می کنیم با تقویت دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دستگاه ها و نقش آفرینی مناسب، مشکلات و معضلات بدنه جامعه را کاهش دهیم. و موقعیت.”

وی تصریح کرد: با شکل گیر شبکه نمایندگی دفاتر ولایت فقیه در نهادهایی با نقش و رسالت ویژه می تواند سلامت معنوی جامعه را تضمین کند.

فرهنگ فقط ساختاری نیست

حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در عرصه فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم زحمات بیگانگان در عرصه فرهنگ یک شبه به هدر برود.

وی افزود: فرهنگ به راحتی ساختار نمی گیرد و اگر قرار است ساختاری تعریف شود باید بسیار انعطاف پذیر باشد.

مشکلات فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات کشور است

حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور تاکید می کند: ساختاری که اجرا می شود نباید ساختار اداری داشته باشد چرا که ما در این کشور ساختار اداری کوچکی نداریم. وی با اشاره به سخنان شهید مطهری درباره تشکیل کادر فرهنگی گفت: اگر بتوانیم در شهرها و روستاها کادر فرهنگی موفق تربیت کنیم خودشان در میدان انقلاب بازی می کنند.

تغییر فرهنگ کشور و ساختار رسانه مهم است

حجت الاسلام و المسلمین محسن کریمیو، دبیران جبهه فرهنگی استان اصفهان، خواستار تحول در ساختار فرهنگ و رسانه کشور شد و گفت: در این راستا باید در حوزه فرهنگ و رسانه کشور تغییر کرد.

وی به ساختار فرهنگی کشور از سال 1342 تا 1357 اشاره کرد و گفت: در این سال ها حکومت مردمی و فرهنگ عامه حاکم شد. کریمی افزود: در سال 57 تا 68 انقلاب می شود و فرهنگ سازی به دولت داده می شود، در آن زمان هم الگوهای خوبی داشتیم که اگر خوانده شود می تواند راهگشا باشد.

دبیر جبهه فرهنگی اصفهان گفت: از سال 68 که حکومت را به دست گرفتیم، به جای حمایت از نهضت مردمی، پایه گذار جریان حاکم بودیم، دولت باید از فرهنگ حمایت کند نه بانیان آن. وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد انبوه تشکل های فرهنگی و پایگاه های فرهنگی در کشور گفت: همه ساختارهای فرهنگی نیازمند متمرکز شدن در درون پایگاه فرهنگی هستند.

یادآور می شود، نشست مشورتی طرح جامع و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور به همت استان اصفهان و با حضور یاسر جلالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلام و احمد مداحی رئیس رسانه برگزار شد. مرکز عملیات ویژه و بیش از 40 نفر از نخبگان، کارشناسان و فعالان فرهنگی و مذهبی استان اصفهان در این نشست حضور داشتند که میهمانان به بحث و تبادل نظر و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در خصوص لزوم شناسایی وضعیت موجود، ترسیم مطلوب بحث و تبادل نظر کردند. تصویر وضعیت و بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور.

دیدگاهتان را بنویسید