رئیس جمهور: یک سیستم پرداخت منصفانه باید قبل از نهایی شدن بودجه 1401 ایجاد شود



به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و با تشکر از خدمات بسیج در اقصی نقاط کشور، اظهار داشت:

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی گفت: نقش بسیج بسیار موثر است و بسیج نیروهای مخلص و کارآمدی هستند و با استفاده از این ظرفیت می توان کارها را دقیق تر و سریعتر کرد. امروز بسیگی بودن و بسیگی شعور، شاخص مهمی از پویایی و پویایی حکومت است.

آیت الله رییسی با اشاره به شیوع بیماری عروق کرونر قلب و موفقیت دولت در واکسیناسیون و واکسیناسیون مردم، گفت: بعد از بحث کرونا، موضوع اصلی دولت معیشت مردم است و وزرا باید عملکرد خود را توضیح دهند.

وی در خصوص بحران آب در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: تصمیم اتخاذ شده در این زمینه باید پیگیری شود و مردم از نتایج آن مطلع شوند. تامین آب شرب مردم و کشاورزی مهم است.

رئیس جمهور با تقدیر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تشکیل کلاس های آموزشی در مدارس غیردولتی گفت:

آیت الله رییسی با اشاره به موضوع حقوق های نامتعارف گفت: برای همه افرادی که در شرکت های دولتی و دولتی مشغول به کار هستند محدودیت حقوق در نظر گرفته شود و بیشتر از آن پرداخت نشود. مردم انتظار شنیدن حقوق یک میلیونی را ندارند و باید جلوی حقوق نجوم گرفته شود.

وی در این زمینه از دستگاه های اجرایی و استخدامی کشور خواست تا قبل از نهایی شدن بودجه سال 1401، سامانه پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد را در اسرع وقت تدوین کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بر اساس قانون ممکن است به برخی از شرکت ها اجازه داده شود که حقوق شرکت ها یا مقامات دولتی را تعیین کنند و باید در این زمینه اقدام شود. پرداخت های نابرابر و نامتعارف توسط دولت و شرکت های دولتی قابل تحمل نیست.

رسي با تاكيد بر اهميت صدا در دولت گفت: سند تحول دولت در 37 موضوع كلان كشور تدوين شده كه به زودي ابلاغ مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید